Sunday 28 October 2012

it's funny okey.

assalamualaikum wbt.

wonderful day with farah dan fifah. dalam seronok seronok tuh tiba tiba ada cerita sedih bagi farah tapi lawak gila bagi aku dan fifah, lawak sangat okey. si farah ni kalau berjalan memang makan je lah yang dia ingat.



farah : wehh aku lapar, nak makan
aku : sabarlah farah, kejap lagi je ni nak siap
farah : ala, aku beli makanan dulu lah
fifah : eh, jangan ngada, saing saing ler.
farah : iyalah *sambil buat muka
aku : hai lah korang nii, HAHA sabar yee farah.

kitaorang pun cari makanan untuk si farah nii, lapar sangat gamaknya. nak cepat mcD je lah. si fifah ni plak sebuk nak makan kat tanjung. okey okey ikutkan je. 

farah : haa kita duduk kat situ je lahh.
fifah : ah tanaklah panas
aku : habis nak duduk kat mana nih? 
fifah : nak duduk kat pondok tuh
aku, farah : kan ada orang tuhh

tak berapa minit pas uh orang kat pondok uh pun balik, adalah sorang makcik yang tinggal. 

makcik : korang dari mana nihh?
fifah : saja jalan jalan cik *dengan ramahnya
farah : * tak rasa kewujudan makcik uh, sibuk dengan makanan

tanpa sedar si farah ni punyalah excited makan, tiba tiba je dengar punya benda jatuh dalam air.

fifah : farah !
farah : ketawa, tanpa ada apa apa berlaku
fifah : cuba kau tengok bawah
farah : haaa
fifah : kasut kau lahh !
makcik : kenapa nih? 
fifah : kasut dia terjatuh cik
makcik : haa macam mana jatuh, habis nak balik macam mana? nak dapatkan kasut tuhh macam mana? *nada tinggi.
kami : eh makcik nihh kenapa nak hangin plak dia, kasut dia ke yang jatuh? *dalam hati je.hihi
makcik : tulah sibuk sangat nak makan sampai kasut pun boleh jatuh, pergi buka kasut tuh kenapa? *saiko gila makcik nii.
farah : stress
aku : sabar farah
makcik : baik aku tengok kasut aku nihh nanti jatuh jugakan, #sambil ketawa. *hai lah makcik nii boleh tahan galak dia
aku, fifah : pandang farah
farah : diam seribu bahasa

beberapa minit kemudian

makcik tuh pun nak balik. sebelum dia balik habiss semua orang yang lalu depan kitaorang dia cerita pasal kasut jatuh.

makcik : budak nihh haa tengah makan makan tiba tiba kasut jatuh
public : budak yang mana?
makcik : yang pakai baju biru kundang tuh

semua pandang farah. mula mula tuh farah cool lagi. tiba orang kedua ketiga makcik tuh bagitahu farah da start buat muka stress. *gila tak stress makcik tuh cerita kat sume orang. tapi nasib baiklah dia balik awal kalau tak mau satu tanjung tuh tahu cerita.

fifah : fara mungkin makcik tuh lapar sebab tuh jadi macam tuh. HAHA

mood farah terus hilang. aku fifah bantai ketawa sampai terbatuk batuk dibuatnya. haihhlah.


No comments:

Post a Comment